Drodzy czytelnicy i słuchacze!Poprzedni odcinek podcastu Sense Making był odcinkiem ostatnim. Przez ponad rok dzieliłem się z Wami swoją wiedzą i swoją autorską metodą komunikacji w biznesie. Za nami 58 odcinków podcastu i 58 artykułów na blogu. Aż ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Oto sytuacja typowa dla wielu organizacji: decydenci postanawiają wdrożyć jakieś działanie albo wprowadzić nowe wartości i ogłaszają, że od teraz mamy nowe wartości albo jakiemuś działaniu poświęcamy szczególną uwagę. I na ogłoszeniu się kończy, bo ludzie ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Organizacja zatrudnia nowego specjalistę ds. komunikacji, który ma za zadanie przygotować od zera komunikację w firmie. Dostaje wytyczne, narzędzia, wiedzę i doświadczenie, ale często spotyka się z oporem ze strony organizacji, a często nawet zarządu, który ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu:Pierwsza prezentacja u potencjalnego klienta może okazać się kluczowa przy zdobywaniu nowych zleceń czy kontraktów - powszechnie wiadomo, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Problem w tym, że czasem chcemy za bardzo i prezentacja się nie udaje. Chcesz ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Co dzieje się w sytuacji, w której wizja nowego produktu, nad którym pracuje dział badań i analiz rozmija się z wizją, jaką mają menedżerowie? Pojawia się demotywacja. Dlatego dziś przeczytasz o tym, jak jej uniknąć i ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Nasza organizacja współpracuje z partnerami biznesowymi, wszystko układa się dobrze, aż wprowadzamy nowy system informatyczny czy nowe procedury. Zaczynamy pilotaż i nie idzie tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Dlaczego tak się dzieje i jak to zmienić? Kluczowe ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Czy zdarzyło Ci się przerobić kiedyś starą prezentację, żeby omówić nowy temat, ale podobny to tego omawianego już kiedyś? Być może zrobiłeś to z braku czasu albo po prostu wydawało się to dobrym pomysłem. Tylko, że ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Jest wiele branż, w których zasady działania organizacji są ściśle określone prawem i kiedy zostają wprowadzone odgórne zmiany, trzeba się im podporządkować. Dlatego dzisiaj kilka słów o tym, jak sprawnie i bezboleśnie je przeprowadzić, żeby przy ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Wprowadzanie zmian w organizacji to temat rzeka, podobnie jak komunikowanie zmian. Zdarzają się jednak sytuacje, w których szefostwo decyduje na wdrożenie zmiany nagle, bez odpowiedniego przekazania informacji o niej. Dlaczego tak się dzieje i jak przekonać ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Dzisiaj zajmiemy się pewnym twardym orzechem do zgryzienia, a mianowicie przyjrzymy się sytuacji, w której do wykonania projektu niezbędna jest komunikacja między działami, a jeden z kierowników zabrania swojemu zespołowi kontaktować się bezpośrednio z resztą organizacji ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: Pewnie większość ludzi miała w życiu taką sytuację: wpadamy na świetny pomysł. Opowiadamy o nim szczegółowo klientowi, szefowi, zarządowi czy choćby kolegom z działu, punktujemy wszystkie zalety… a nikt go nie kupuje. Dlatego dzisiaj opowiem o ...

Czytaj dalej

Posłuchaj podcastu: W firmach technologicznych dział sprzedaży często prosi ekspertów o wsparcie podczas rozmów z klientem. W końcu, kto lepiej opowie o produkcie niż jego twórcy, prawda? No właśnie… nieprawda.Problem w komunikacji na linii handlowiec - ekspertJedną z ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu:Czy sukces może okazać się porażką? Niestety tak, w sytuacji, kiedy obieca się za dużo i sukces jest mniejszy niż oczekiwano. Dzisiaj opowiem o sytuacji, w której za dużo obiecujemy klientowi wewnętrznemu i sukces projektu czy ...

Czytaj dalej

Posłuchaj odcinka podcastu:W swojej zawodowej praktyce dość często mam do czynienia z konfliktami na linii presales - sales oraz presales - obszary wdrożeniowo-wykonawcze. Podczas wdrażania projektu okazuje się, że projekt sprzedażowy miał braki i zaczyna się konflikt oraz ...

Czytaj dalej